Relacja z warsztatów ENHANCE on online learning and teaching
W dniach 1 i 2 lipca Centrum Współpracy Międzynarodowej oraz Ośrodek Kształcenia na Odległość zorganizowały zdalne warsztaty “ENHANCE workshop on on-line learning and teaching”. Wydarzenie było jedną z aktywności konsorcjum ENHANCE. W wydarzeniu wzięło udział łącznie ponad 60 uczestników – nauczycieli akademickich, doktorantów i studentów.
Warsztaty składały się z 3 części:
- prezentacji podsumowujących doświadczenia nauczycieli akademickich konsorcjum ENHANCE związane ze zdalnym kształceniem - część ogólnodostępna (w dniu 1.07.2021 r.),
- „coffee table workshop” na temat możliwych usprawnień w edukacji zdalnej, w którym wzięli udział zaproszeni nauczyciele akademiccy i studenci z uczelni konsorcjum ENHANCE (w dniu 1.07.2021 r.),
- podsumowania warsztatów, podczas którego zostały zaprezentowane rezultaty wypracowane podczas „coffee table workshop” - część ogólnodostępna (w dniu 2.07.2021 r.).
Keynote speakerami byli Pauliina Mattila i Aaron Down ze Swinburne University w Australii, którzy przedstawili wnioski wyciągnięte z tworzenia angażujących doświadczeń edukacyjnych w środowisku cyfrowym.
Następnie nauczyciele akademiccy reprezentujący uczelnie ENHANCE zaprezentowali swoje indywidualne doświadczenia, dobre praktyki i refleksje na temat nauczania zdalnego w różnych aspektach organizacji procesu edukacyjnego online. Jako prelegenci wystąpili:
- prof. Giuliana Iannaccone z Politechniki w Mediolanie,
- Christian Forbrig z Politechniki w Berlinie,
- prof. Javier Orozco Messana i Ignacio Despujol Zabala z Politechniki w Walencji.
Prelegentami z Politechniki Warszawskiej byli: dr hab. inż. Ryszard Robert Gajewski z Wydziału Inżynierii Lądowej i dr inż. Michał Struzik z Wydziału Fizyki.
Podczas “coffee table workshop” - zaproszeni nauczyciele akademiccy i studenci, omówili następujące zagadnienia:
- Jak poprawić organizację nauczania zdalnego?
- Jak studenci mogą bardziej zaangażować się w zajęcia online?
- Jak poprawić zdalne metody oceniania?
- Jak będzie wyglądało nauczanie w rzeczywistości post-pandemicznej?
Na zakończenie uczestnicy przygotowali wnioski i rekomendacje, które zaprezentowali podczas drugiego dnia warsztatów.
Organizacja “ENHANCE workshop on on-line learning and teaching” przyniosła także inne korzyści - pogłębienie i zacieśnienie współpracy w ramach konsorcjum ENHANCE oraz przeprowadzenie pilotażu warsztatów online przy wykorzystaniu metody "coffee table".
Szczegółowe informacje: https://workshop.enhance.pw.edu.pl/